Oskar heeft brede ervaring opgedaan in de telecom- en ICT-branche. Aan het begin van zijn carrière zette hij zijn expertise in in de telecomsector. Hij deed projecten op het gebied van telecom-netwerktechnologie, telecomdiensten en administratieve processen (consumenten en wholesale-levering, en customercare en billing).

Na een telecomperiode ging Oskar aan de slag in het ICT-werkveld met implementatieprojecten van standaard applicaties (zoals Oracle e-Business Suite) tot en met maatwerk-applicaties. Gebleken is dat hij het best werkt op het snijvlak van techniek en business.

Oskar werkt mensgericht en heeft een positieve instelling. Zijn insteek is dat mensen het verschil maken en dat elk probleem met de juiste aanpak kan worden opgelost.

Kernkwaliteiten daarbij zijn creativiteit, leiderschap, communicatie en ondernemerschap. Oskar is analytisch sterk, legt complexe situaties eenvoudig uit, zodat iedereen begrijpt wat er speelt en welke bijdrage hij/zij daar in levert. Bovendien is hij authentiek, stimuleert zijn omgeving en creëert een veilige omgeving die een maximaal resultaat mogelijk maakt.

'Je kunt een klant niet gelukkig slaan.'

- Oskar Hendriksen

De perceptie van de klant is altijd de waarheid. Een ander uitleggen dat hij/zij geen gelijk heeft gaat niet helpen. Ik vind dat een verkeerde benadering, ik wil begrijpen waar de perceptie door ontstaat. Als ik dat begrijp, onderneem ik actie en pas de situatie aan. Ik werk oplossingsgericht en dat heeft een positief effect. Daden veranderen de perceptie, niet mijn mening of woorden.

Daarom gebruik ik de uitspraak ‘Je kunt een klant niet gelukkig slaan.’